נאנו ריף 27 ליטר- יוצא לדרך !!!! (עץ הקמה)

עידו













קצת על האק' וציודו :

אק' מיניאנג דגם R3-398

בינתיים אין אוסמוזה
חימום: גוף חימום 25W
פורק- אין
משאבת גלים- קרוליה 900
מצע- אלמוגים גרוס
מלח- דלי שחור של רד סי. 
פילטר- מפל 100 L/H של אטמן (שגם מחמצן)
מליחות- 1.025
סלעים- בינתיים 3 ק''ג חיים. אוסיף בהמשך.
אוכלוסיה מתוכננת- זוג פרקולה אוסילריס
תאורה זמנית- לבנה 26W

יש עכשיו תולעת.. איכס  אבל זה שמכר לי את הסלעים (מאיפה שהיא באה) אמר שהיא מאוד מועילה ואוכלת את כול שאריות האוכל. תכלס אני ממש לא רוצה אותה 

תמונות:

מיישרים את המצע






באמצע מילוי המים



כמעט בסוף מילוי המים



ממליחים את המים



בודקים מליחות




ונעבור למסלעה:
תמונה מהחזית



תמונה מצד ימין



תמונה מצד שמאל



ותמונה אווירית




אשמח לשמוע את דעתכם על האק' ועיצובו,

עידו 


תודה ענקית למורה האדיר שלי רועי !!!!! 

נ.ב- המסלעה נראית יותר יפה במציאות מאשר בתמונות (בכול זאת זאת מצלמה של פלאפון...)








ברבתן - חבר כבוד

וואי אחי איזה יופי...אני מזה מבסוט בשבילך ואני בטוח שעם כל הידע שלך


תעשה עם האק' הזה דברים מטורפים!!! וכל צעד הכי קטן לעדכן אותנו


בתמונות, כן?! שלא יהיו פדיחות!!


המון בהצלחה בדרכך החדשה ולעולם אל תשכח ש....אוהבים אותך


 


עריכה: עכשיו שיש לך כזה אק'...אתה חייב מצלמה כמו שצריך

עידו
חחחחחחח  תודה אחי
נקווה לפלאפון חדש ואיתו המצלמה

רועי1982 - מגדל מומחה

עכשיו אני מבין למה אין יותר פרטיות


תתחדש ובהצלחה.


כמה דברים:


1. אתה צריך עוד סלעים, תחפש אפילו יבשים.


2. מה המליחות בנתיים?


3. איפה שמת את הפורק, גוף החימום והפילטר מפל?


4. איך אתה מסתדר עם המליחות?


5. התולעת (אני מנחש אדומה עם שערות לבנות) עושה יופי עבודה בניקיון


6.אתה הולך לראות עוד מלא יצורים מוזרים באקו', אל תדאג. יש בסלעים בערך מיליון צורות חיים שעדיין לא יצאו החוצה :-)


7. כמה עלו הסלעים בסוף וממי קנית?


8. למה לא פירקת בסוף את הפילטר העילי כמו שדיברנו?


9. תחליף רקע


10. ממליץ לך להוציא קצת מצע. שיהיה מקסימום חצי ס"מ-ס"מ, לא צריך יותר


11. המצע צהוב או שרק נראה ככה בתמונה?

עידו

2 4 . לא יודע כי לא ממש הבנתי את המד הזה. (זה כמו זה שנישבר)
3. אמרת קודם להתחיל עם הציוד שכרגע פועל... השבוע אני אחתוך את כול החלק של הפילטר ואמקם את כול הציוד. כמה ימים לפני אכלוס- אפעיל את כול המערכת.
5. לא יודע מה עם התולעת הזאת. אבל אין שם דבר אדום
8. צודק. אבל ראית את המצב של היד שלי. לא נראה לי שאפשר כרגע. אני כנראה אוציא אותו השבוע.
9. זה ברור. זה רק לתת את התחושה של הריף 
10. המצע הוא ס''מ בערך. שמתי מאחורה עוד קצת כדי לתת תחושה של עומק
11. הוא לא צהוב. רשמתי שזו מצלמה גרועה של פלאפון  הוא בצבע של החול שיש באילת. הוא יפה מאוד 

נ.ב- זה שמכר לי אמר שהוא מכיר אותך ואתה אחלה בן אדם. אתה משאיר רושם טוב על כולם 

עריכה: בעצם הוא קצת נראה צהוב עם התאורה. אבל ברגיל הוא לא.
ולגבי הפילטר- הוא מרעיש נראה לי שהגיע זמנו ללכת...

ohana226
 אחי אני מזה מרוצה ממך..


מקווה שאתה נהנה ותהנה במשך השבועיים מהיצורים המוזרים.. תעלה תמונות שלהם..

mc-design - מגדל מומחה
כל הכבוד עידו 

יניב
תתחדש עידו, נראה פרוייקט מעניין. חשבתי לאחרונה לעשות אחד כזה בעצמי.
נראה איך זה יראה כשתסיים..אולי זה ייתן לי מוטיבציה.
בהצלחה!

עידו
תודה לכולם  יניב, מה שעשה לי מוטיבציה זה האק' של רועי

עידו

ohana226 , היום, 08:13

 אחי אני מזה מרוצה ממך..


מקווה שאתה נהנה ותהנה במשך השבועיים מהיצורים המוזרים.. תעלה תמונות שלהם..


אמרתי שאני צריך מצלמה נורמלית

ohana226
קח מצלמה של חבר

עידו
ננסה

ohana226
חסר לך ולא.. אני יחזור לעונשים 

עידו
נראה אותך

גיא - מנהל
עידו - אתה יכול להכנס פנימה ויהיה לך כוכב באקווריום 

נראה מבטיח, מחכה בקוצר רוח לעוד עדכונים !

ohana226
לך תצלם 5 תמונות ..

עידו

גיא , היום, 14:44

עידו - אתה יכול להכנס פנימה ויהיה לך כוכב באקווריום 


נראה מבטיח, מחכה בקוצר רוח לעוד עדכונים !


 מבטיח לעדכן  ולגבי הכוכב- חכה שהסייקל יעבור

עידו
בשביל אוחנה  



רועי1982 - מגדל מומחה

עידו, אתה זורק את המד למים ובודק את הצ'ופצ'יק העליון, הוא אמור להיות באיזור בין ה 1.020 ל 1.030 מה שמסומן בירוק


הצ'ופציק התחתון נותן טמפ'

manta625 - מגדל מומחה
בהצלחה עידו 

עידו

רועי1982 , היום, 16:36

עידו, אתה זורק את המד למים ובודק את הצ'ופצ'יק העליון, הוא אמור להיות באיזור בין ה 1.020 ל 1.030 מה שמסומן בירוק


הצ'ופציק התחתון נותן טמפ'


אני יודע אבל אין סימון... אולי זה בגלל ששמתי כמה כפות?

FishEran - מגדל מומחה
אחלה עידו 
יופי של התקדמות!

עידו
תודה

עידו

רועי1982 , 23:35  15 מאי 2011


5. התולעת (אני מנחש אדומה עם שערות לבנות) עושה יופי עבודה בניקיון


עדכון לגבי התולעת- הרגע מצאתי תולעת ממש קטנה של חצי ס''מ בערך. מצאתי אותה כשרציתי לראות את עוצמת הפעולה של המשאבת גלים, כיוונתי לכיוון הסלעים ופתאום התעופפה לה תולעת. הוצאתי אותה.

ohana226
אתה בטוח שזו תולעת? אין מצב שהבטחת במראה?




בהצלחה אחי נותרו 4 לריצוי העונש

גיא - מנהל
למה הוצאת אותה ?   ככה זה במלוחים, יש מלא יצורים הזויים בסלעים חיים, רובם מועילים ולא מזיקים.

עידו
כן, אז מצאתי עוד משהו- נשל עם קצת חלק מתולעת של כמה ס''מ. תמונה בהמשך.
ו-R.C- אל דבר בסדר? 

ohana226
 4 לריצוי ע ו נ ש 


אני בטוח שכולם איתי בדעה הנ"ל

רועי1982 - מגדל מומחה

אוחנה, מה מעניין באקו' עם שלושה סלעים?


חכה כמה חודשים שיהיו שם אלמוגים ודגים

ohana226
לא לא רועי..
אני רוצה תמונות של יצורים לא סלעים

רועי1982 - מגדל מומחה

בשביל לצלם יצורים צריך מצלמה קצת יותר משוכללת

ohana226
בהצלחה לו בהשגת המצלמה אני מחכה 

עידו
כבר תקבל תמונה של תולעת של כמה ס''מ.

עידו
הנשל שהיה בסלע



כול מה שהצלחתי להוציא. זה הנשל לא ידיים או משהו   ומשמאל זה חתיכה ממנה


רועי1982 - מגדל מומחה

זה נראה כמו סוג של שפורפרת ריקה שדבוקה לסלע?


מזל טוב, הרגת סבלה sabella


אחת התולעים היפות...



עידו


רועי1982 , היום, 20:54

זה נראה כמו סוג של שפורפרת ריקה שדבוקה לסלע?


מזל טוב, הרגת סבלה sabella


ככה היא אמורה להיראות? בכול מקרה היא ממש מגעילה ואני ממש שונא תולעים

ohana226
הרגת אותי רועי

עידו
היא ממש הייתה דביקה לסלע כשניסיתי להוציא אותה עם כפית, אך כאשר ניסיתי עם כפפה חד פעמית היא יצאה בקלות  .

רועי1982 - מגדל מומחה

רק תהיה בריא,


אנשים משלמים כסף על תולעים כאלה!!!!!!!!!!


בגלל זה אמרתי לך לדבר איתי בכל שלב.


אני מקווה בשבילך שהוצאת רק טיובה ריקה והתולעת מתחבאת בסלע איפשהו

עידו
כמה זמן לוקח לה להפוך למצב שבתמונה ששמת? מקסימום אני אמסור/אמכור

רועי1982 - מגדל מומחה

איך בדיוק היא תחזור למצב הזה אחרי שריטשת אותה???


 

גיא - מנהל

בשביל מה יש דבק 3 שניות ?

ברבתן - חבר כבוד

ללא ספק זהו ה"עץ" הכי מצחיק שפגשתי מאז שאני פה!!! פשוט קורע...


תמשיכו, אני לא אפריע יותר!!

רועי1982 - מגדל מומחה

גיא , היום, 00:59


בשביל מה יש דבק 3 שניות ?



לא בשביל להדביק חיות גיא

FishEran - מגדל מומחה

עידו
בכללי אחי  אם היא שרדה

עידו
עדכון:

מהחזית האק' נראה די צלול אך מהצדדים המים לא נראים צלולים. מישהו יודע למה?

המליחות-  1.015. משאבת גלים (קרוליה 900) פועלת ומופנת אל הסלעים.

רועי1982 - מגדל מומחה

האם הזכוכית בצדדים מלוכלכת?


תמשיך להעלות מליחוץ לכיוון ה 1.025

רועי1982 - מגדל מומחה
הפילטר העילי/מפל/פורק עובדים?

עידו
לא. עכשיו זה הסתדר יותר

פישידג
אחי באיזה דגים אתה עושה את הסקייל?!?

ohana226
מולי שחור

עידו
שבערך עוד שעה וחצי יתווסף לאק'

ohana226
ותלווה לי אותו ל10 שניות אח"כ טוב?

עידו
רק אם תשלם לי עליו

ohana226
חשבון על כסף עשה עם הדג שמעוניין בארוחה 

עידו
עדכון:
נקבת מולי שחורה נכנסה לאק'. (היא בהריון). 

המליחות עלתה ל- 1.020       

הטמפ'- 25 מעלות.

תמונות:

הציוד שפועל כרגע





המולית


הטמפ'





רועי1982 - מגדל מומחה

תמשיך להעלות צפיפות ל 1.025


תסמן עם טוש על דופן האקו בצד את גובה מפלס המים כשהאקו' מלא ואתה על צפיפות של 1.025


 וככה יהיה לך קל יותר לעשות פיצוי אידוי - חשוב לפצות במים מתוקים ללא אנטיכלור כל יום ואפילו כמה פעמים ביום

עידו
אוקיי

עידו
עדכון: 

המליחות עלתה לכ- 1.023. אני מעדיף להשאיר אותה ככה כדי להיות בטוח שהצפיפות לא גבוהה מדי. 

לגבי הסימון- יש לי שם מדבקה שמודבקת שם. זה יעשה את העבודה 

ואין ספק שמקומות המסתור עובדים. הרבה פעמים המולית מתחבאת ואני לא מוצא אותה....

לגבי המולית- היא עדיין בסטרס. מקווה שיעבור לה מהר 

פישידג
מדהים אחי בהצלחה!

עידו
תודה אחי

ברבתן - חבר כבוד

מקווה שהתוצאה הסופית תהיה יפה ....הבנת עידו?!


 


עריכה: טוב, במקרה שלך אני בטוח!!  

Omer_T - חבר כבוד

גיא , 00:59  17 מאי 2011


בשביל מה יש דבק 3 שניות ?



חחחחחחחחחחחחח אני על הרצפה.


 


איך לא ראיתי את הנושא הזה קודם?


הרבה הצלחה עידו.

עידו
ברבתן- ברור שהבנתי
עומר- תודה 
גיא- מוזר שבחיים לא קראתי לך סטלה.  רק על המשפט שעומר ציטט מגיע לך להיות סטלת השנה 

רועי1982 - מגדל מומחה

תעלה צפיפות ל 1.025


 

ohana226

עידו , 17:53  20 מאי 2011

ברבתן- ברור שהבנתי 

עומר- תודה 
גיא- מוזר שבחיים לא קראתי לך סטלה.  רק על המשפט שעומר ציטט מגיע לך להיות סטלת השנה 

 אמרתי לך שגם הוא סטלה לא האמנת לי

חנן - חבר כבוד

עידו , 19:10  18 מאי 2011

עדכון:

נקבת מולי שחורה נכנסה לאק'. (היא בהריון). 

המליחות עלתה ל- 1.020       

הטמפ'- 25 מעלות
אפשר לשים גם גופים במים מלוחים לא?

danielfish

איפה אתה חיי גופים הם אך ורק למים מתוקים....


חלק מהמולים יכולים לחיות גם במים מלוחים...

עידו

רועי1982 , היום, 01:31

תעלה צפיפות ל 1.025


 


אבל איך אני אדע שהמליחות היא לא יותר מדי? אם בטעות עברתי את רמת המליחות המתאימה והיא 1.027. ואי אפשר ממש לראות בצורה מדויקת לפי המד הזה. לא עדיף ללכת על בטוח? 


עריכה עדכון: 
למרות שאני ממש לא בטוח בזה המליחות היא 1.025 בערך.

רועי1982 - מגדל מומחה

תקנה רפרקטומטר לפני שתאכלס.


בסייקל לא ממש משנה אם אתה על 1.023 או 1.027, בגלל זה שים על 1.025 ככה אתה - במקום.


 

עידו
מה זה? וכמה אמור לעלות ומאיפה?

רועי1982 - מגדל מומחה

תעשה שיעורי בית, אתה יודע לבד איפה לחפש.


תעדכן פה בעץ מה גילית לטובת כל שאר החברים

עידו
מכשיר למדידת הסוכר ביין? זה מה שמצאתי

רועי1982 - מגדל מומחה
אני אנחש שאין לך יין באקו', לכן אני מציע שתמשיך לחפש ותמצא משהו שקשור לאקו' מים מלוחים

עידו
חחחח  מראה את רמת מליחות המים?

manta625 - מגדל מומחה
חחחח.. יכול להיות אני מתחיל ריף או מרינה של 500 ליטר כי דוד שלי נותן לנו את האקווריום שלו 

עידו
מה זה קשור לנושא?  וזו השקעה של אלפים עד עשרות אלפים

רועי1982 - מגדל מומחה

בינגו

עידו
ראיתי שזה עולה בסביבות ה-200-300 זה נכון?  לא שמעתי על זה בחיים... 
אם זה חובה אז זאת עוד הוצאה לא מתוכננת. באסה  כנראה אצטרך לוותר על הפילטר החיצוני שרציתי לקנות

פישידג
עידו ,

עם תקנה את הפילטר החיצוני ואת המד מליחות שעולה 300-200 באייביי זה יעלה לך בערך כמו מחיר של רק הפילטר!  בהצלחה אח יקר!

FishEran - מגדל מומחה
לפי מה שאני יודע,
כן, זה כן מודד מליחות.

כך זה נראה:

עידו

פישידג , היום, 17:28

עידו ,


עם תקנה את הפילטר החיצוני ואת המד מליחות שעולה 300-200 באייביי זה יעלה לך בערך כמו מחיר של רק הפילטר!  בהצלחה אח יקר!


לא יודע איך קונים מאי ביי.

פישידג
זה קל אני ישלח לך בפרטי מאוחר יותר איך מתפעלים אוקי@?

עידו
סבבה אחי תודה  אבל אם זה קשור לאשראי אז אני לא יכול....

פישידג
זה קשור אבל אתה יכול לעשות מה שאני עושה פתחתי חשבון בנק והכנסתי בדיוק כמה שהמוצר עולה הכנסתי כסף כדאי שלו יגנבו .... מגיל 14 כיום אתה יכול לפתוח חשבון בנק...

רועי1982 - מגדל מומחה

עידו, אתה לא צריך רפרקטו' עדיין. המד מליחות הצף מספיק בנתיים.


אל תקנה חדש, תחפש מציאות באקווה, גם לגבי הפילטר חיצוני.


 

עידו
הפילטר החיצוני זה מישראל IPL.

עידו
הסלע האדום (העליון) ממש הלבין.. מישהו יודע למה? הכוונה לסלע הימני עליון שבתמונה



רועי1982 - מגדל מומחה

כן,


ה"אדום" שזה בעצם סגול, הייתה אצת קורלינה (אצה טובה)


היא מתה ולכן שינתה צבע ללבן.


אין ככ מה לעשות עם זה כי עדיין אין לך תנאים בשביל שהיא תחזור. לא לדאוג.


קרה לי גם כשעברתי דירה.


 

Lionfish - מגדל מנוסה
ה"צבע" האדום זו למעשה אצה גירנית בשם " קרולינה"

עידו
כה אחי הוא רשם את זה  תודה

רועי1982 - מגדל מומחה

לידע כללי, קורלניה מלשון קורל - אלמוג


כמו שאומרים מוסים mossim ולא  mussim


או סלמון ולא סולומון...


אלו היו 60 שניות על הגיה נכונה

עידו
באמת אחי? חשבתי אומרים מוסים בגלל המוס שוקולד שיש בכול העולם

רועי1982 - מגדל מומחה
תמשיך להתחצף ואני שובר לך גם את מד המליחות הבא שתקנה

עידו
חחחח  ראיתי את זה בעמוד הראשי בלי הסמיילי חשבתי שאתה רציני  

ohana226
אהבתי תאיום אבל אני חושב שעידו יקדים אותך בשבירה של המד מליחות. מצטער לאכזב

עידו

ohana226 , היום, 23:38

אהבתי תאיום אבל אני חושב שעידו יקדים אותך בשבירה של המד מליחות. מצטער לאכזב


 רואים שאתה מכיר אותי 

פישידג
תעדכן אחי מה עם המולית?

עידו
הסטרס דיי עבר לה. אני עושה פיצוי אידוי כול יום

פישידג
את הפיצוי אתה עושה מים פשוטים (מי ברז ) אתה יודע למה?
בגלל שהמלח לא מתאדה וגם האנטי כלור רק המי ברז!

עידו
אני יודע אחי. למדתי את זה מהיום הראשון

פישידג
אתה בידים טובות אחי! ובקשר לאייביי תעדכן אותי! 

עידו
ידוע  תהיה בטוח שאעדכן

עידו



עדכון:

אתמול הוצאתי את הפילטר העליון שסתם עשה לי כאב ראש. אולי בשבוע הבא אני אוציא את כול החלק הכחול של האק' ואתקין את הפורק. כנראה שגם המכסה ייצא...





אפשר להגיד בבטחה שהמולית יצאה מהסטרס כי היא כול היום שוחה בניגוד למה שהיה בשבוע הראשון וכנראה שהיא גם השריצה בתוך האק'. כנראה שהדגיגים בתוך המסלעה.




סלע אחד מקבל צבע ירוק כהה. ממש מוזר 



 אני עושה פיצוי אידוי כול יום ומשאיר את קו המים לפי המדבקה 



 ותמונה עדכנית של האק' שצולמה לפני כמה דקות





אני בדילמה- האם לשים 3 פרקולות או 2 פרקולות וגובי דקורה סגול? חשבתי גם על לשים שרימפ פס לבן. אני מפחד שיהיה יותר מדי עומס ביולוגי

manta625 - מגדל מומחה

תקשיב לדעתי תכניס שרימפ פס לבן כי זה דג שמוציא טפילים שנידבקים לדגים . לך על 3 פרקולות גובי דקורה לדעתי לא ממש יפה גם אני חשבתי להכניס אותו אצלי אבל היתחרתתי יותר אהבתי את הגובי מגניפיקה 
והירוק על הסלע יכול להיות שזה אצה או ירוקת כתוצאה מניטראט 
 


עידו
זה לא יפה? http://www.aqua.org.il/aquadex/config/PhotoSingle.php?pictId=5075 

manta625 - מגדל מומחה
אחי אין אפשר לריב על טעם יש לו ראש מוזר ולמגניפיקה אין ממש כזה ראש אבל יש אנשים שאוהבים אותו 

עידו
מה? בטח שיש להם אותו ראש

manta625 - מגדל מומחה
אחי לא יודע פשוט לא אוהב אותם אבל כל אחד יש טעם אחר אחי אם אתה אוהב את הדג הזה זה מה שאני ממליץ 

2 פרקולה אמיתי
1 גובי דקורה
2 שריפ פס לבן  

בהצלחה 

Omer_T - חבר כבוד

עידו מה הקטע של הרקע?


אתה מוציא אותו?

ברבתן - חבר כבוד

Omer_T , היום, 16:56



עידו מה הקטע של הרקע?


אתה מוציא אותו?


גם אני אני שואל.

פישידג
אני ממליץ לך לקנות ספרי שחור ולהדביק סלוטיפ חום כזה על הזכוכית ולצבוע את המכסה והחלק התחתון.... ישפר את האקווריום

עידו
מנטה- הדילמה שלי היא בגלל שהגובי עולה כמעט 100 שקל שאין לי...
עומר וברבתן- בינתיים אני לא מוציא. שיהיה איכלוס אני אוציא
פישידג- קניתי את האק' עם הצבע שלו. אני מאוד אוהב את האק' בצבע הזה

manta625 - מגדל מומחה
אה עידו עכשיו הבנתי אותך לדעתי רנה גובי מגניפיקה הוא גם יפה והוא לא כזה יקר 
למקרה שאתה לא יודע איך הוא ניראה למרות ניראה לי שאתה יודע : 






ואתה זוכר שאמרתה שאתה לא ממש מכיר את הדג נתחן טננטי אז זה הדג :





עידו
אני מחפש דגים יותר צבעוניים כמו הדקורה מכיוון שהמגניפיקה הוא כתום ויש כבר דגים בצבע כתום (בתכנון). השרימפסים גם דיי יקרים. 60 לאחד זה הרבה. אוף כול דבר יקר !

manta625 - מגדל מומחה
אחי אין מה לעשות הכל יקר במים מלוחים 

עידו
ידוע אבל על כול דבר אני צריך לעבוד כמה שעות. ואני כולה נער. תחשוב איזה סיוט זה. לא ממש אהבתי את הנתחן. הייתי שם זברזומה סגולה במקום

manta625 - מגדל מומחה
יכול להיות אני עדיין חושב על זה    

עידו

manta625 , היום, 17:31

יכול להיות אני עדיין חושב על זה    


תחשוב אחי. בהצלחה

אוחנה100
אקווריום יפה מחכה לראות תמונות של האקווריום עם דגים

עידו
תודה

רועי1982 - מגדל מומחה

עידו יקירי אל תגזים עם הדגים.


גג 2 פרקולות ואיזה שרימפ.


וגם לזה יש עוד זמן רב


הסייקל שלך אפילו לא בשלב האמצע.


 

עידו
אחי עבר כמעט חודש מאז הסייקל. ואם בלי שרימפ אפשר משהו אחר?

עידו
מישהו יודע מה זה הצבע הירוק על הסלע? זה לא נראה כמו ירוקת רגילה...

רועי1982 - מגדל מומחה

תתרגל, אצות של מלוחים.


תוציא ירוקת מהלקסיקון...


אתה מתחיל לעבור את הסייקל.


תיכף יבואו אצות חומות, סגולות, ציאנו בקטריה ככה לגיוון...


יש עוד זמן.


לא ממליץ לך לוותר על הליסמטה, אם תוותר עליה אל תשים דג אחר,


אולי מקסימום גובי מהסוגים הננסיים (משהו בסגנון של הגובי שלי)


אל תעמיס יותר מדי והאקו' יאריך ימים.


תעמיס יותר מדי דגים - האקו' יקרוס.


הבחירה בידייך...


תבדוק אמוניה/ניטריט/ניטראט


האם מצאת מאוורר לטובת קירור המים?


 

עידו
עוד לא. עוד כשבוע אני אבדוק ערכי מים. אני רוצה להשלים את החודש ולראות איך זה מתקדם.  ראיתי שמוכרים בפרשריף ב-150.

עידו

רועי1982 , היום, 12:00

תתרגל, אצות של מלוחים.


תוציא ירוקת מהלקסיקון...


אתה מתחיל לעבור את הסייקל.


תיכף יבואו אצות חומות, סגולות, ציאנו בקטריה ככה לגיוון...


יש עוד זמן.


לא ממליץ לך לוותר על הליסמטה, אם תוותר עליה אל תשים דג אחר,


אולי מקסימום גובי מהסוגים הננסיים (משהו בסגנון של הגובי שלי)


אל תעמיס יותר מדי והאקו' יאריך ימים.


תעמיס יותר מדי דגים - האקו' יקרוס.


הבחירה בידייך...


תבדוק אמוניה/ניטריט/ניטראט


האם מצאת מאוורר לטובת קירור המים?


 


ממש נביא אתה אחי. היום שמתי לב שהסלעים מקבלים צבע סגול מהאצת קרולינה

דניאל פ.
דגים יפיפים הגובים   כמעט כמו הגובי של טנגנייקה   

עידו
יפים ויקרים  בפרשריף יש מגניפיקה ב-10 שקל אם קונים 3 אלמוגים מכול סוג

דניאל פ.
אבל כמה עולים האלמוגים

עידו

לא יודע  אבל יש מבצע גם על האלמוגים  וגם ככה זה היה רק לאתמול

עידו

הרכבתי לאק' מיני תאורת לילה (זמנית) מהחומרים הכי פשוטים שיש:

א. גליל נייר כסף

ב. פנס לדים

ג. סכין יפנית





בהתחלה גזרתי את הגליל לשני חצאים
אח''כ לחצתי עם הפנס על הגליל (כדי שיווצר סימן ואדע איפה לחתוך)
חתכתי את העיגול כפי שאפשר לראות את בתמונה,
הכנסתי את הפנס למקומו
וכול מה שנשאר הוא להפעיל את הפנס







הפנס מאיר את הסלע




בערב אצלם את הפנס כשאפשר לראות את עוצמתו המלאה 

mc-design - מגדל מומחה
אני מקווה בשבליך שתמצא פיתרון זריז כי יתחיל אידוי ויהיה "שמח"

עידו
אני כול יום עושה פיצוי אידוי....

mc-design - מגדל מומחה
לא הבנת אותי 
האידוי עולה למעלה והוא ירטיב את הקרטון 
מה שיגרום לפנס להיכנס למים

עידו
יש גם את המחסום של המקום של הפילטר....

mc-design - מגדל מומחה
אבל החור בקרטון יתרחב 
בכל מקר שיהיה בהצלחה 

עידו
בסדר זה זמני. בכול זאת יש עוד מעצור לפנס. תודה

רועי1982 - מגדל מומחה

אני מסכים עם MC, תפרק את זה לפני שהפנס יפול פנימה.


בשביל מה צריך תאורה לילה לאקו' ריק?

עידו
סליחה, אבל יש שם מולית!!! תן למולית כבוד

רועי1982 - מגדל מומחה
אל תספר ששמת מולית, פאדיחות

עידו
 מה אתה רוצה. אתה אמרת לא לשים כרומיס, הלכתי על מולית

רועי1982 - מגדל מומחה
היית צריך לחכות חודשיים ולשים פרקולה כמו שאמרתי

עידו

אחרי שאני אוציא את המולי אני אשים פרקולה... חוץ מזה אק' ריק זה ממש משעמם. לפחות עם המולית יש קצת תזוזה

עידו

הוצאתי את המולית. סתם עשתה כאב ראש. כול שנייה נכנסה אל בין הסלעים ולא יצאה לכמה ימים והייתי צריך לפרק את המסלעה כדי להוציא אותה.. בינתיים מתכנן עם רועי את התאורה. שוב תודה למורה האדיר שלי רועי1982

רועי1982 - מגדל מומחה

מה עם פורק ופילטר מפל? חיברת אותם?


תזכור שעכשיו אתה צריך לזרוק פנימה כמה גרגירי אוכל כל שבוע.


או לחילופין - תתחיל להחליף 10% כל שבוע ותקנה פרקולה קטנה.


בכל מקרה - דבר איתי לפני שאתה עושה משהו ותבדוק ערכי מים בזמן הקרוב

עידו

אין פילטר מפל כבר אמרתי לך...  יש רק פורק. ועוד לא חיברתי אותו
אני שם פעם בכמה ימים חתיכת אוכל קטנה


רועי1982 - מגדל מומחה

עם כל העץ הגדול הזה אתה חושב שאני זוכר הכל?


תחבר כבר את הפורק!!!!

עידו
טוב בסדר.. אעשה את זה היום  מה אתה מתרגז?

ohana226

איזה סגירת עץ יפה .. השריטה בפישי מתחזקת מעט לעט ולא זה לא רע כלל 

ריקו

סחתיין על האתגר שלקחת   נשמע מתוחכם


מה הקטע של הפיצוי אידוי לא הבנתי ? המלח מאדה מים ?


ןלמה צריך גם חימום וגם קירור לאלמוגים ? הם חייבים טמפ' קבועה ?

עידו

ריקו , היום, 19:19

סחתיין על האתגר שלקחת   נשמע מתוחכם


מה הקטע של הפיצוי אידוי לא הבנתי ? המלח מאדה מים ?


ןלמה צריך גם חימום וגם קירור לאלמוגים ? הם חייבים טמפ' קבועה ?


פיצוי אידוי- בגלל החום בארץ ובכלל בעולם מתאדים מים. המים מתאדים אך רק המלח לא. לכן שמים רק מים.
החום מאדה את המים כפי שרשמתי
כדי לדאוג לטמפ' קבועה ונוחה שתהיה לאלמוגים וכך הם יוכלו לשרוד. חייבים לשמור על טמפ' מתאימה

ריקו

אני רוצה להבין 
כל יום אתה מוסיף חצי כוס מים נניח


ומה הטמפ' לאלמוגים 25 מעלות

עידו
25-26.. וכן כול יום אני מוסיף כמות קטנה מאוד של מים. 

פישידג

עידו , היום, 19:22

ריקו , היום, 19:19

סחתיין על האתגר שלקחת   נשמע מתוחכם


מה הקטע של הפיצוי אידוי לא הבנתי ? המלח מאדה מים ?


ןלמה צריך גם חימום וגם קירור לאלמוגים ? הם חייבים טמפ' קבועה ?


פיצוי אידוי- בגלל החום בארץ ובכלל בעולם מתאדים מים. המים מתאדים אך רק המלח לא
וגם האנטי כלור (מכיוון שטמ'פ הרתיחה שלהם גבוה מטמפ הרתיחה של המים (זיקוק -שם התהליך). לכן שמים רק מים.
החום מאדה את המים כפי שרשמתי
כדי לדאוג לטמפ' קבועה ונוחה שתהיה לאלמוגים וכך הם יוכלו לשרוד. חייבים לשמור על טמפ' מתאימה



עידו
הפורק מרעיש ואי אפשר לחבר אותו עכשיו... יעיר את ההורים שכונה. רועי- אולי זה גם העיר אותך?  אחבר אותו מחר

לילה טוב 

ריקו

אחי!  תכתוב שגם אחרים יבינו אותך -אתה מתכוון שאחוז המליחות משתנה כי מתאדים מים והמלח לא
וחשוב לשמור על מליחות קבועה וטמפ' קבועה

עידו
חחחח בדיוק

ohana226

הקדמת עידו 

רועי1982 - מגדל מומחה
פורק מרעיש... זה חלק מהתחביב. רק תגיד תודה שאין לך פריזם. הוא נשמע כמו טרקטור מצונן

ריקו

 


 אגב אפשר לחבר את הפורק לשעון שבת לשעות שהילדים/ הורים לא ישנים/בבית ...
אני מנסה לחשוב על פיצוי אידוי אוטומטי ביתי עם מצוף - הרי זה קיים במאגרי מים אולי יש כזה מוצר

עידו

רועי1982 , היום, 01:06

פורק מרעיש... זה חלק מהתחביב. רק תגיד תודה שאין לך פריזם. הוא נשמע כמו טרקטור מצונן


הוא מרעיש לי את כול הבית ולא עושה שום דבר אחר.. למה מים לא נכנסים ויוצאים? עשיתי את מה שזה שמכר לי אמר ולא קורה כלום

ohana226

אני יודע שלפורק לוקח יום יומיים לעבוד (במראה עין)

עידו

דיברתי עכשיו עם רועי. הוא ינסה לעזור לי לפרק אותו ולנקות. אולי זאת גם חלק מהבעיה  אקח גם הצעת מחיר לאק' אחר ואולי אעביר את הפרויקט לשם.. קשה לעבוד עם האק' הזה בגלל שהוא מפלסטיק ויש את מה שמחזיק את הפילטר העילי ואם אני חותך אותו לא טוב אני יכול בטעות לעשות סדק לאק'. אולי נגדיל קצת את האק' במס' ליטרים בודדים

ohana226
חשבתי שאתה קצת יותר חכם..
(אקווריום פלסטיק )

עידו
זה מלפני שנה מה אתה רוצה

עידו


עדכון לוהט:

אחרי חודשיים וחצי של סייקל הוכנס לאק' זוג אוסילריס יפהפה 














מקווה שהם יהיו זוג עובד 

דניאל פ.
יפה יפה

עידו
תודה

דניאל פ.
עידו אחד מהם זה המתנה מפרשריף.

עידו
ומאיפה אתה יודע על זה אחי? 
מה עקבת אחרי או משהו? 

אני והציקלידים
אני מאוהב בזה חחח

עידו

גם אני לכן קניתי אותם


הם מתמקמים רק בפינה אחת בינתיים למרות שהם שוחים אבל תמיד חוזרים לשם

יואו הלוואי והם יטילו אני מת לזה 

רועי1982 - מגדל מומחה

הם נוטים לבחור פינה ולהתמקם בה.


שיהיה בהצלחה :-)


מה המליחות? מה הטמפ?


תתחיל לחסוך לאוסמוזה.


ואל תשכח להחליף מים ולהאכיל קצת קצת קצת

עידו

לא שוכח אחי. תודה על ניסיון העזרה. בסוף באתי ותוך שנייה נתנו לי
מליחות- 1.025 (דואג תמיד להישאר על הקו שסימנתי)
טמפ'- 28 בערך.
אחד נראה ממש מורעב אז שמתי שני גרגרים (מהסוג שנתת לי) והוא פשוט טרף אותם
תגיד מתי מה שהזמנת לי דרך איביי יגיע? (השנאי ולדים) תודיע לי מתי שיגיע ואשלם לך 
אוף אני מת להכניס כבר אלמוגים  ובשביל זה חייב אוסמוזה איזה באסה. אני אחסוך אבל ייקח זמן

רועי1982 - מגדל מומחה

דבר איתי בטלפון מחר לגבי זה.


האם פירקת את הפלסטיקים של האקו' כבר?


חכה שבועיים שלושה, תראה שהדגים בסדר ואין נק' לבנות ואז תקבל אלמוגים


 

עידו
לא בגלל שאמרת לי לא לעשות את זה כי זה יכול לסדוק את האק'

רועי1982 - מגדל מומחה
נכון, שכחתי

עידו

מזכיר קצת לא?  



אופק
תתחדש ואיזה יפים הם (הדגים) זה מגרה אותי מאוד.
בהצלחה וגידול שקט.

עידו
תודה

BlueOcean
מדהים  
דגים מהממים,
מקווה לעשות את שלי כמו ששלך לאט לאט ובטוח

עידו


 כול הלילה הסתכלתי עליהם (תוך כדי שהסתכלתי על הטלוויזיה

יקיר

עידו , היום, 12:46


 כול הלילה הסתכלתי עליהם (תוך כדי בטלוויזיה


במקומך הייתי מסתכל בהם במקום הטלוויזיה

עידו
אבל כחושך זה קשה לראות אותם והם הסתגרו בפינה. היום הייתה האכלה ראשונה והם פשוט טרפו את האוכל כאילו אין מחר.
לכול אחד 3 גרגרים קטנים

אופק
תגיד להם תאבון ממני

אני והציקלידים
 לבריאות!

דניאל פ.

עידו , 23:46  1 אוגוסט 2011

ומאיפה אתה יודע על זה אחי? 

מה עקבת אחרי או משהו? 


אני בכל מקום בכל זמן ובכל מצב אז כדאי שתיזהר...

עידו

סופרפיש
וואי אם אתה תוכל שים איזה חשופית של מים מלוחים כמו: חשופית קטיפה כחולה..
בינתיים יש לך אחלה של אק" אני מת על העיצוב והדגים
כל הכבוד

דניאל פ.
סופרפיש עד כמה שידוע לי חשופית זה לריף.

עידו
והתכנון זה ריף אחי  תודה על המחמאות

amit65400
עידו,
תוכל להעלות תמונות של האקווריום עם הציוד? איך הרכבת את הכל הציוד עליו? (את הפורק למשל...) 

דניאל פ.
כרגע בלי האוסמוזה אפשר להכניס חשופית?

עידו
עמית- כרגע הפורק לא מופעל. יש איתו בעיה שצריך לתקן ואני מקווה שאצליח.
דניאל- נראה לי שאי אפשר

אני והציקלידים

עידו , היום, 21:22


עמית- כרגע הפורק לא מופעל. יש איתו בעיה שצריך לתקן ואני מקווה שאצליח.

דניאל- נראה לי שאי אפשר


אין על הפורק אחריות?

עידו
הוא יד 2

אני והציקלידים
אה

amit65400

עידו , היום, 21:22

עמית- כרגע הפורק לא מופעל. יש איתו בעיה שצריך לתקן ואני מקווה שאצליח.

דניאל- נראה לי שאי אפשר


אחזיק לך אצבעות  

עידו
תודה אחי

אופק
התאהבתי בדגים שלך

manta625 - מגדל מומחה
אם הפורק חלבונים לא פועל אני לא בטוח כמה זה טוב לסייקל ואני לא בטוח שהסייקל שלך בסדר כי בדרך כלל יש ירוקת על הסלעים ועל החול ואז זה נעלם לאט לאט ומה זה הדבר הירוק הזה ?

רועי1982 - מגדל מומחה
מנטה הכל בסדר אל תדאג

manta625 - מגדל מומחה
טוב לדעתי זה די מוזר

רועי1982 - מגדל מומחה
אחלה

סופרפיש
במה אתה מאכיל את האוסלריסים?

עידו
אוכל יבש. גרגרים דקים דקים. חברה אני לא זוכר

פישידג
העם רוצה תמונות!

עידו


שכחתי לעדכן:  אחד מהפרקולות מת. לפני כמה ימים התעוררתי והסתכלתי על האק', הוא היה חיוור מאוד למרות שהוא שחה ואכל נורמלי. אחרי יום הוא נפטר. השני לעומת זאת נראה רגיל ואוכל ושוחה נורמלי

רועי1982 - מגדל מומחה

קורה לפעמים..


מה עם הפורק? פילטר מפל?

עידו

פורק אמרתי לך. אני חייב שתעזור לי איתו. אמיר מברר לי על פילטרים קטנים של אטמן משהו כמו 150 L/H. הכי קטן שיש לו בינתיים זה ג'בו 600 L/H 
פעמיים ביום אני עושה פיצוי אידוי. האידוי מטורף!

manta625 - מגדל מומחה
אחי מה אין לך פורק וופילטר ??????  למה לא שמתה פורק וסאמפ אחורי ? אם אין לך פילטרציה באקווריום מה אתה מיתפלא שהדגים שלך מתים 

עידו
1. לפעמים יש תקלות אין מה לעשות. 
2. קשה לדעת בגלל מה זה היה. הוא לא הראה שום סימן למחלה או לחולשה
3. כמה סמיילים?! 

manta625 - מגדל מומחה
שלוש לדעתי זה בסדר אבל אני מישתדל שכמעט לא לעשות ביכלל אה הייתה לך תקלה זה משהו אחר לדעתי תיקנה פורק וסאמפ אחורי 
ותידאג מהר לפילטרציה

עידו
אני יודע אחי. למה אתה חושב שאני מזמין במיוחד ומברר? 

סופרפיש
עידכונים?

סופרפיש
הקפצה

עידו

קצת עידכונים. 

הפרקולה משגשגת ונראית טוב מאוד. אוכלת עם תיאבון בריא.

הסלעים מקבלים כבר צבע סגול מאצת הקרולינה
















אני והציקלידים
מ-ד-ה-י-ים!

עידו
תודה

דניאל פ.
מקווה שתתקדם עוד מבחינת הציוד.

רועי1982 - מגדל מומחה
פיצוי אידוי הפסקת לעשות? או שלא מילאת עד הסוף מראש?

עידו
צילמתי את התמונות לפני כי כבר לא הייתה סוללה. אחרי 5 דקות מילאתי עוד

רועי1982 - מגדל מומחה
אסור לך להגיע לכזה חוסר של מים.
אתה חייב לפצות פעם פעמיים ביום 

עידו
יש מצבים שאני עושה 3 פעמים ביום. זה כול כמה שעות מתחיל להיות ככה. זה לפני שינה, אחרי שינה, ואחרי כמה שעות עוד פעם

ohana226
אולי תדאג לפיצוי אוטומטי?

עידו
בשביל מה? בקרוב חורף ולא תהיה כזאת בעיה

עידו
בחורף ברור שיירד אבל לא ברמה קיצונית כמו עכשיו. בחורף זה יהיה כול כמה ימים בערך

עידו
הוספתי גם פילטר מפל של אטמן. 100 L/H

עידו





אוקיי חברים, הרבה זמן לא עדכנתי.

בקרוב יהיה המון שינויים. 

אז בזכות ליאור שעזר לי המון, יש לי פלאפון חדש 

תמונה כללית:



וסרטון לסיום: 






(לפרקולה יצא צבע צהוב. היא כתומה לגמרי במציאות) 

ניתן לראות את הסרטון ב-HD 


רועי1982 - מגדל מומחה

יאללה מחכים לשינויים

עידו


ברבתן , 23:20  15 מאי 2011

וואי אחי איזה יופי...אני מזה מבסוט בשבילך ואני בטוח שעם כל הידע שלך


תעשה עם האק' הזה דברים מטורפים!!! וכל צעד הכי קטן לעדכן אותנו


בתמונות, כן?! שלא יהיו פדיחות!!


המון בהצלחה בדרכך החדשה ולעולם אל תשכח ש....אוהבים אותך


 


עריכה: עכשיו שיש לך כזה אק'...אתה חייב מצלמה כמו שצריך


סוף סוף יש בפלאפון אחי

עידו
עוד תגובות

סופרפיש
וואו נראה ממש טוב
אתה הולך לשים גם אלמוגים/פטריות?

אופק

עידו

סופרפיש , היום, 20:42

וואו נראה ממש טוב
אתה הולך לשים גם אלמוגים/פטריות?


בקרוב. יהיו שינויים קיצוניים

manta625 - מגדל מומחה
אחי זה לא ניראה שסיים הסייקל אתה עושה בדיקות לעיתים קורבות ?? 

עידו

manta625 , היום, 22:15

אחי זה לא ניראה שסיים הסייקל אתה עושה בדיקות לעיתים קורבות ?? 


למה נראה שלא? הוא הסתיים. אני חושב שאחרי 4 חודשים הסתיים הסייקל. קשה לצלם כול דבר בדיוק במצלמה.
באמיתי האצת קרולינה על כול הסלעים.

manta625 - מגדל מומחה
זה ניראה שיש לאצות על החול ועל הסלעים . וכדי שתעשה בדיקות והייתה צריך לעשות בדיקות כל יומיים שלוש 

עידו

manta625 , היום, 22:34

זה ניראה שיש לאצות על החול ועל הסלעים . וכדי שתעשה בדיקות והייתה צריך לעשות בדיקות כל יומיים שלוש 


אעשה כשאהיה בחנות. לא כול יום אני בחנות ואין לי בדיקות בבית. אין לי כול כך הרבה כסף לבזבז על התחביב. אני לא קניתי מערכת ב-13 אלף שקל כמוך, כי אין לי סכום כזה. כול כסף שיש לי הולך כמעט על התחביב. אבל יש גבול. אני משלם על מה שחובה. אבל אם אפשר ללכת לחנות אז למה לא?

סופרפיש

עידו , 22:06  23 ספטמבר 2011

סופרפיש , היום, 20:42

וואו נראה ממש טוב
אתה הולך לשים גם אלמוגים/פטריות?


בקרוב. יהיו שינויים קיצוניים


אני מחכה כבר 
ומסכים אתך לגבי הבדיקות של ערכי המים,אם אפשר לחסוך כסף וללכת לחנות מדי פעם למה לא לעשות את זה.

manta625 - מגדל מומחה
טוב תעשה מה שאתה רוצה כי זה חלק מהסייקל ליראות שהאמונייה עולה ואז יורדת לאפס ולמה אני אומר לך שעוד לא ניגמר הסייקל כי יש לך אצות על הסלעים , לפני שאתה תכניס דגים או אלמוגים תיבדוק אם בכלל הם יציבים .

עידו

manta625 , היום, 09:50

טוב תעשה מה שאתה רוצה כי זה חלק מהסייקל ליראות שהאמונייה עולה ואז יורדת לאפס ולמה אני אומר לך שעוד לא ניגמר הסייקל כי יש לך אצות על הסלעים , לפני שאתה תכניס דגים או אלמוגים תיבדוק אם בכלל הם יציבים .

אני יודע. ברור שלפני אלמוגים אני עושה שוב בדיקה!  אחי אל תלמד אותי בסדר? תאמין לי שגם אני יודע דבר או שניים בנושא הזה

סופרפיש
עידו-קנית כבר אוסמוזה?

עידו

סופרפיש , 11:31  24 ספטמבר 2011

עידו-קנית כבר אוסמוזה?


עוד לא. זה אחד מהשינויים אחי

סופרפיש
תעדכן ישר שאתה עושה משהו

עידו

סופרפיש , היום, 11:56

תעדכן ישר שאתה עושה משהו


עידו
סתם תמונה נחמדה




ohana226
חמוד..
תביא לי אותו לראש השנה שנה הבאה....
רק ראש כן?

עידו

ohana226 , היום, 22:34

חמוד..
תביא לי אותו לראש השנה שנה הבאה....
רק ראש כן?




אי אפשר. ב''ה הוא יהיה הורה עוד שנה

עידו
עדכון חם:

אחרי ביקור אצל רועי המורה הענק שלי, הבאתי כמה דברים לאק'
1. שושנת עגבניה
2. טורבו סנייל
3. אסטרינה
4. אצת ענבים ואצת קרן אייל
5. מאוורר שצריך שנאי
6. פס לדים שצריך שנאי
7. קצת קונכיות ריקות

והנה התמונות:

כדי שהשושנה לא תיכנס לתוך משאבת הגלים, רועי נתן לי רשת כדי שהשושנה לא תוכל להיכנס. אלה התוצאות כאשר המשאבה עובדת
























































וקצת מהמפגש אצל רועי:

אחרי שצלם מקצועי צילם לרועי לא מזמן את האק', לא היה צורך לצלם את האק'. 
כדי להוריד את השושנה העקשנית הזאת מהפורק של רועי, רועי ישב הוריד אותה בעדינות. לקח זמן. אבל אין נזק. זה מה שחשוב 

זאת השושנה בכוס אחרי שרועי הוריד אותה:




והסרטן נזיר שלא ירד לרועי מהיד (או מהאוכל. תבחרו אתם )





אין ממש סדר בתמונות. פשוט צילמתי משהו, עברתי לאחר, ושוב חזרתי לראשון.

בקרוב:

- החצץ יוחלף לאלמוגים גרוס
- מערכת אוסמוזה ואיתה אלמוגים
- וייתכן שיהיה אק' חדש למערכת (עוד לא סגור על זה)

שוב, תודה לרועי המורה האדיר. בלעדיו לא היה פה כלום 

FishEran - מגדל מומחה
לייק.
עידו יפה מאוד.
רועי כרגיל תותח 

עידו

FishEran , היום, 23:00

לייק.

עידו יפה מאוד.
רועי כרגיל תותח 


תודה אחי. לקח הרבה זמן להעלות את כול התמונות

רועי1982 - מגדל מומחה

הכל נראה מעולה,


רק מזכיר לך להעביר את האצה לצד.


בגלל שאין לך עוד הרבה סלעים, אתה יכול לסדר את האקו' ככה:






תזיז את הסלעים לצד ימין בצורת פירמידה (כשהשפיץ שלה שמאלה)


ומצד שמאל תשים את האצת ענבים


הבאתי לך 2 קונכיות, תקשור חצי כמות לכל קונכיה


זה יתן מראה יפה לאקו'


 

עידו


אעבוד על זה היום/מחר. אמרת לי לקשור לאחת הקונכיות את הקרן אייל. בגלל שלהצמיד לסלע לא עזר. אפשר לראות את החוט השחור כשצילמתי את הקרן אייל. ולגבי הרשת- אטמתי טוב את זה?

רועי1982 - מגדל מומחה

המשאבה אטומה מצויין,


לא מצאת איזה חריץ לדחוף את הקרן אייל? אל תפחד למעוך אותה...


 

עידו

רועי1982 , היום, 23:41

המשאבה אטומה מצויין,


לא מצאת איזה חריץ לדחוף את הקרן אייל? אל תפחד למעוך אותה...


 

כי פחדתי למעוך לה את הצורה. זאת הבעיה  מחר כבר אעבוד על העיצוב החדש  

ליאור הדייג שלא דג - מגדל מומחה
פששש....יפה מאוד האקווריום מתחיל לקבל צורה

עידו

ליאור הדייג שלא דג , 23:58  9 אוקטובר 2011

פששש....יפה מאוד האקווריום מתחיל לקבל צורה


עידו
עיצוב חדש:

כללית



צד ימין:



צד שמאל:



ומבט מלמעלה:




ohana226
הנמו הזה כל כך מטריף אותי..
והאק' פלסטיק משגע אותי...

עידו

ohana226 , היום, 12:16

הנמו הזה כל כך מטריף אותי..
והאק' פלסטיק משגע אותי...




כנראה שבקרוב יוחלף

סופרפיש

תתחדש על הכל 
מתחיל להיראות ממש טוב!

עידו

סופרפיש , היום, 12:44


תתחדש על הכל 
מתחיל להיראות ממש טוב!

תודה אחי  

רועי1982 - מגדל מומחה

נראה יפה, הייתי מסובב את המסלעה ב90 מעלות עם כיוון השעון (במבט מלמעלה) ומרחיק אותה מהדופן הימנית קצת


 

עידו

רועי1982 , היום, 13:32

נראה יפה, הייתי מסובב את המסלעה ב90 מעלות עם כיוון השעון (במבט מלמעלה) ומרחיק אותה מהדופן הימנית קצת


 

אחי אל תשכח שהרוחב קטן. לא תמיד זה הולך כמו שרוצים..

רועי1982 - מגדל מומחה
כל העיקרון של העיצוב זה משולש שהולך מימין לשמאל, ככה שהעין נמשכת לכיוון האצות

עידו

תמונה נחמדה של השושנה 




דניאל פ.
חמודה

עידו
תסתכל איזה הבדל יש בין התמונה הראשונה של השושנה ובין התמונה שהיום העלתי. רואים הבדל גדול

FishEran - מגדל מומחה
יפה מאוד. 

עידו

FishEran , היום, 18:07

יפה מאוד. 


תודה אחי

manta625 - מגדל מומחה
אחי את כל האלמוגים שתביא עכשיו אתה תיהיה צריך להדביק לסלע כי השושנה ידועה בקישרון שלה לשוטט באקווריום ולהפיל אלמוגים 

עידו

manta625 , היום, 20:29

אחי את כל האלמוגים שתביא עכשיו אתה תיהיה צריך להדביק לסלע כי השושנה ידועה בקישרון שלה לשוטט באקווריום ולהפיל אלמוגים 


אני יודע שהשושנה זזה באק'. לכן שמתי רשת על המשאבת גלים. אך כשיהיו אלמוגים, היא תצא..

manta625 - מגדל מומחה
אחי זה כל הסלעים שיהיה לך באקווריום ? ובקשר לשושנה חבל להוציא אותה פשוט תדביק את האלמוגים ואז ככה תוכל גם להביא קיפודים 

עידו

manta625 , היום, 11:53

אחי זה כל הסלעים שיהיה לך באקווריום ? ובקשר לשושנה חבל להוציא אותה פשוט תדביק את האלמוגים ואז ככה תוכל גם להביא קיפודים 


אני אוסיף עוד סלעים זה ברור  אני לא חושב שאשים קיפודים בכזה נפח..

רועי1982 - מגדל מומחה

manta625 , 20:29  30 אוקטובר 2011


אחי את כל האלמוגים שתביא עכשיו אתה תיהיה צריך להדביק לסלע כי השושנה ידועה בקישרון שלה לשוטט באקווריום ולהפיל אלמוגים 


אתה מתבלבל עם קיפודים

manta625 - מגדל מומחה
לא מה פתאום הששנות זזות באקווריום גם קיפודים תיקרא מידע על השושנות , חוץ משושנת טיוב כל השושנות זזות באקווריום 

רועי1982 - מגדל מומחה

1. גם הטיוב זזות


2. שושנות לא יפילו אלמוגים.


 

manta625 - מגדל מומחה
1 2 . זה לא נכון לי יש טיוב והוא לא זז שמתי אותו במקום הוא והוא פשוט היתמקם שושנות אחרות יכולות להיות על המסלעה ויום אחרי זה יפילו לך אלמוג sps שיפול על באבל   אחי אני מכיר הרבה סיפורים כאלו .

רועי1982 - מגדל מומחה

אתה יודע מה,


אתה צודק.


יום טוב.

FishEran - מגדל מומחה

רועי1982 , היום, 16:37

אתה יודע מה,


אתה צודק.


יום טוב.


מה שנקרא, אל תהיה צודק, תהיה חכם   

manta625 - מגדל מומחה
לא יודע תגידו מה שאתם רוצים אני יחסית בקשר עם הרבה מגדלי ריפים בזמן האחרון והם אומרים לי שושנות זה ממש מיטרד כי כשהם רעבות הם אוכלים ליפעמים דגים באקווריום וכן הם מטיילות הם מחפשים מקום נישארים ואחרי כמה זמן עוד פעם מטיילת 

עידו

הסיפור עם המלוחים נגמר. תכננתי לסיים את עניין המלוחים כי לא היה לי את הזמן לזה בזמן האחרון.

האק' התנפץ וסגר לי את העניין לא כמו שרציתי. הדג, השושנה והחילזון נמסרו לרועי והוא נתן אותם לחבר שלו. (תודה לרועי על העזרה)

באמת שלא בא לי לפרט על העניין. רק רציתי להודיע. לילה טוב לכולם

רועי1982 - מגדל מומחה
הדג, חילזון ושושנה שלך בביתם החם בנתניה
חבל שככה נגמר,
לפחות לא מתו.
אל תתבאס, בעתיד תחזור לזה 

עידו

רועי1982 , היום, 08:14

הדג, חילזון ושושנה שלך בביתם החם בנתניה

חבל שככה נגמר,
לפחות לא מתו.
אל תתבאס, בעתיד תחזור לזה 


סבבה אחי   תודה על העזרה בשעה המאוחרת 

ואורן- כן אחי זה בהחלט מבאס..

FishEran - מגדל מומחה
בהצלחה בהמשך אחי. היה אקווריום יפה וחבל שכך נגמר.

עידו

FishEran , היום, 17:32

בהצלחה בהמשך אחי. היה אקווריום יפה וחבל שכך נגמר.


תודה אחי   עכשיו אתרכז בדרום אמריקאיים 

הדיון ננעל ע"י הנהלת הפורטל.


 

עוד באקווריום ריף


איתי11

תוספים באקווריום ריף
אילו חומרים צריך לתסף באקווריום ריף וכיצד?קראתי את המאמר של רועי מתן ולא כל כך הבנתי את...

2 תגובות


איתי11

אלמוגים רכים ופטריות
אלמוגים רכים ופטריות אפשר לגדל בלי מקרר ואוסמוזה?, כי ראיתי מקומות שאומרים...

8 תגובות


איתי11

אקווריום ריף
אני מעוניין להקים אקווריום ריף.כמה ליטר הוא צריך להיות?איזה דגים אפשר לגדל באקווריום ריף?מה הציוד לאקווריום...

1 תגובות


מתן גבע

עזרה בטיפול באלמוג
טוב חברים הסיפור הוא כזה, אני הקמתי לאבא שלי בסלון אקווריום מים מלוחים 100 ליטר, הרעיון היה כיבוד הורים, אבא שלי...

2 תגובות


pagazone

התחלה חדשה של ריף RSM130D
אהלן,החלטתי שאני מקים מחדש אקווריום מלוחים ריף.מדובר באקווריום רד סי 130הוכנסה מסלעה מצעהמים הומלחומילוי...

20 תגובות


מתן גבע

שוק טוטאלי... אני לא מאמין..אבל צריך עזרה..
היי חברים, קיבלתי מערכת נאנו ריף שלמה מתנה, האמת אני אפילו לא יודע עם זה נאנו.... מדובר באקווריום 50x50x50 כולל...

3 תגובות


Arcanez

העברת מערכת קיימת לאקווריום גדול יותר
איך עושים את זה בצורה נכונה והאם אני יכול באקווריום החדש להשים חול חדש? יש לי כרגע אלמוגים מרוסקים ואני רוצה...

2 תגובות


Arcanez

בעיית אצות חומות על החול
יש לי נאנו ריף 70 ליטר 2 פילטרי מפל שעושים בערך 1200 ליטר(יש בפנים חומר שסופח פוספט)פורק חלבונים bubble magus e3תאורה לד...

5 תגובות


Arcanez

סתם לשתף =]
הנמו החמוד שלי לא להתייחס לקולות ברקע ראיתי סרטון בדיוק...

1 תגובות


Arcanez

העברת פטריות מסלע אחד לאחר
יש לי סלע עם פטריות ואני רוצה להעביר את הפטריות שאליו לסלע אחר...

3 תגובות


Arcanez

בעיית אצות
בזמן האחרון יש לי מלא אצות חומות וטיפה אדומות ניטריט ניטראט ופוספאט תקינים מה זה יכול...

5 תגובות


mga345

סרטון הריף שלי
סרטון הריף שלי (850...

13 תגובות

* אנא שמור על שפה מנומסת · קרא את כללי ההתנהגות בפישי.

 

 

חזרה לראש העמוד