ויטמינים

avivittitangi2

avivittitangi2

       מאמר – ויטמינים

הדגים בטבע ניזונים מסוגי מזון רבים כמו : פירות, בשר חי, נבלות, צמחים, חרקים ושאר חסרי חוליות בהם נתקלים..
באקווריום הביתי חסרים בתזונתם חלק מהדברים אשר שומרים על בריאותם התקנית
כמו שאתם יודעים ככל שהדג בריא ותנאי המים בהם הוא גדל טובים כך צבעיו מתחזקים וחשיפתו למחלות קטנה
וכך גם גדל הסיכוי לרבייה לה אנו מאחלים..

עכשיו אנו נבין מה המילה גיוון שמהדהדת לנו תמיד אומרת וכך אעזור לכם
להנות מהדגים עד כמה שאפשר אם פחות דאגות..

ויטמינים:
הויטמינים הם חומרים העוזרים לשמור על הבריאות וקיימים בגוף בכמות קטנה מאוד
ללא הויטמינים לא היינו יכולים לתפקד הם מסייעים לנו בחיזוק של המערכת החיסונית, חיזוק העצמות,
בריאות העור, חיזוק השיניים, לעיכול המזון וכד'..
קיימים המון סוגי ויטמינים אז בואו נתחיל בשמות והסברים.

ויטמין A – דואג שהראיה תיהיה טובה ביום ובלילה, לקשקשים חזקים לרקמות העור ולפוריות הויטמין נמצא בגזר, תרד, חלמון,
סרטנים ושמן דגים.

ויטמין B1 – דואג למערכת העיכול והעצבים בגוף, הויטמין נמצא בבשר, דגים, שמרים ואצות.

ויטמין B2 – דואג לגדילה של הגוף, יצירת כדוריות דם, למערכת העיכול ומגן על הקרום הרירי, נמצא בחיטה,
ירקות וקטניות.

ויטמין B3 – דואג למערכת העצבים, למערכת כלי הנשימה בגוף, ליצירת אנרגיה ולפעילות של המוח, הויטמין נמצא בסויה,
שעועית ועדשים.

ויטמין B5 – דואג למערכת החיסון של הגוף, להורמונים אשר קשורים לרבייה, ולכדוריות הדם, האדומות נמצא בתפוח אדמה,
דבש וכבד.

ויטמין B6 – דואג לחילוף החומרים בגוף ולמערכת העצבים, נמצא בבננות, עגבניות ואגוזים

ויטמין B7 – שומר על עור הדג (קסקסים) ומקטין סרטס, נמצא בקטניות ובוטנים.

ויטמין B9 – מונע מחסור של דם בגוף, נמצא בדגים ותרד.

ויטמין B12 – מזרז גדילה, נמצא בבשר ודגים.

ויטמין C – מחזק את מערכת החיסונים, מונע דלקות, מחזק את השיניים, ומקטין סיכויים לבעיות לב וסרטן,
נמצא בפלפל אדום וירוק, ברוקולי, ותות שדה.

ויטמין D1 וD4 – דואגים לסיפיגת הסידן בגוף נמצאים בחלמון של הביצה, שמן דגים, סרטנים, חסילונים,
ורב פירות הים.

ויטמין E – מעריך את חיהם של התאים בגוף ובעור ושומר עליהם נמצא בביצים, ירקות ובשר.

ויטמין K – מונע קרישת דם אך בכמות רבה עלול להיות רעיל ונמצא באפונה

הסבר קצר, שאומרים גיוון ניתן כמובן לגוון בכמה סוגי אוכל שונים של דגים – חברות שונות.
וניתן לגוון גם בעזרת מאכלים הקיימים במקרר כמו הרשומים למעלה.

ואל תשכחו בלי ירקות אל תגידו תפריט מאוזן…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן